Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Łaziskach

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Starszy referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

Jednostka ogłaszająca
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łaziskach Łaziska 61 24-335 Łaziska
Data ogłoszenia
2017-09-13
Termin składania dokumentów
2017-09-25
Wymagane wykształcenie

1) certyfikatem znajomości języka polskiego poświadczającym zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;

2) dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim;

3) świadectwem dojrzałości uzyskanym w polskim systemie oświaty;

4) świadectwem nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości.           

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego, z tym, że:

 - dopuszcza się zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osobę nieposiadającą obywatelstwa polskiego pod warunkiem, że dysponuje ona znajomością języka polskiego potwierdzoną jednym z poniższych dokumentów:

a) certyfikatem znajomości języka polskiego poświadczającym zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;

b) dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim;

c) świadectwem dojrzałości uzyskanym w polskim systemie oświaty;

d) świadectwem nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości.          

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

3) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,

4) posiadanie nieposzlakowanej opinii,

5) brak prawomocnego skazania przez sąd za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na powyższym stanowisku urzędniczym tj. wymagane wyższe wykształcenie .

wymagane doświadczenie zawodowe co najmniej 1,5 roku.

 

2. Wymagania dodatkowezwiązane ze stanowiskiem urzędniczym:

a) posiadanie cech osobowościowych i umiejętności psychospołecznych: wysoka kultura osobista, uczciwość, dyskrecja, dobra organizacja pracy, konsekwencja w realizowaniu zadań, terminowość, punktualność, komunikatywność, odporność na stres, umiejętność korzystania z przepisów prawa,

b) preferowana także będzie znajomość programu do obsługi świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz modułu windykacja.

c) wiedza z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego,

d) kandydat powinien posiadać wiedzę z zakresu :

- ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy  państwa w wychowywaniu dzieci (Dz.U. z 2016 r. ,poz.195 z późn. zm.),

- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 1518 z późn. zm. ),

- ustawa z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2017 r., poz. 489 z późn. zm.).

f) znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

g) umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,

h) umiejętność związaną ze sprawną obsługą trudnego klienta,

i) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość programu WORD, EXCEL.

Zakres obowiązków

ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU URZĘDNICZYM

Podstawowym zadaniem wykonywanym na powyższym stanowisku urzędniczym  będzie prowadzenie postępowań w sprawie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,  w szczególności:

1) przyjmowanie, kompletowanie  i weryfikacja wniosków oraz załączonej dokumentacji w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, w tym składanych drogą elektroniczną.

2) udzielanie informacji o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń,

3) współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do świadczeń,

4) rozpatrywanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji ustalających prawo do świadczeń,

5) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie zmiany lub uchylenia decyzji ostatecznych, zawieszania, umarzania oraz wznawiania postępowania ,

6) prowadzenie spraw związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami  w zakresie opracowania decyzji oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego,

7) tworzenie, bieżąca aktualizacja  wykazów, informacji i rejestrów przyznanych świadczeń ,

8) sporządzanie list wypłat świadczeń zgodnie z wydanymi decyzjami administracyjnymi,

9) sporządzanie sprawozdań,

10) obsługa programu komputerowego do świadczeń rodzinnych

11) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych właściwych dla organu wierzyciela oraz dłużnika,

12) przekazywanie danych do biur informacji gospodarczych,

13) przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych  u dłużników alimentacyjnych  oraz odbieranie od nich oświadczeń majątkowych ,

14) realizacja zadań dotycząca ustalenia uprawnień  do składek zdrowotnych oraz emerytalno-rentowych dla osób pobierających świadczenia opiekuńcze.

Wymagane dokumenty

W celu potwierdzenia powyższych wymagań osoba ubiegająca się o zatrudnienie na wolnym stanowisku urzędniczym zobowiązana jest złożyć następujące dokumenty.

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

1) list motywacyjny,

2) życiorys (CV),

3) kwestionariusz osobowy,

4) pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,

5) pisemne oświadczenie o niekaralności kandydata,

6) pisemne oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,

7) dokument potwierdzający wykształcenie (odpis dyplomu),

8) świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,

9) dodatkowo inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy/zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych itp.)

UWAGA!

W przypadku, gdy kandydat nie dysponuje dokumentem potwierdzającym posiadanie umiejętności , a dysponuje tymi umiejętnościami  zobowiązany jest dołączyć pisemne oświadczenie o posiadaniu tych umiejętności.  Niedołączenie oświadczenia oznaczać będzie, że kandydat nie posiada umiejętności w tym zakresie.

 Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. , poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U.  z 2016 r., poz.902 z późn. zm.)”. Klauzula powinna być podpisana przez kandydata.  

Warunki pracy

- praca w pomieszczeniach biurowych związana z obsługą komputera - w wymiarze 1/1 etatu (pełny wymiar czasu pracy)
- zasady współzależności służbowej:
Przełożony: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Łaziskach, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z  2016 r. poz. 2046) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 %.

 

Warunki pracy:

- praca w pomieszczeniu Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach ( budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcja ruchu)

- praca przy komputerze,

- praca w pozycji siedzącej,

- praca w zespole.

Z wyłonionym w naborze kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach lub drogą pocztową na adres: Łaziska 61, 24-335 Łaziska z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze starszy referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.”  w terminie do dnia 25 września 2017 r.*), do godz. 14.00 ( decyduje data faktycznego wpływu do OPS)  Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Kandydat spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu zostanie zakwalifikowany do dalszego etapu naboru (tj. testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej).

Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności oraz aktualne zaświadczenie z przeprowadzonego badania lekarskiego potwierdzającego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym.

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne  oraz informacja o wyniku  naboru zostanie umieszczona  na stronie internetowej   Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach

 www.opslaziska.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej  w siedzibie Ośrodka pomocy Społecznej w Łaziskach.

Uwaga.

Organizator naboru na wolne stanowisko urzędnicze zastrzega sobie prawo unieważnienia procedury wyboru kandydata bez podania przyczyny.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Bożena Watras
Dodano do BIP dnia 13-09-2017 21:08:13